هنرنمایی جالب خانم ایرانی با آینه!
متن دلخواه شما
سینما - فیلم - نمایش - بازیگری -موسیقی
دو شنبه 15 تير 1394 ساعت 1:51 | بازدید : 610 | نوشته ‌شده به دست مدیریت وبلاگ | ( نظرات )

در این کاخ (Tachra Palace)، سنگ‌های سیاه به کار رفته را تا جایی صیقل داده‌اند که سطح آنها صاف و یکنواخت شده و قابلیت انعکاس پیدا می‌کرد. در این حالت علاوه بر زیبایی بیشتر محیط، بر ابعاد و وسعت کاخ نیز افزوده می‌شد. اکنون خانم شیرین عابدینی راد، سعی کرده با استفاده از آیینه این مفهوم را جامه‌ای نو بپوشاند.

http://www.rozanehonline.com

این خانم در پروژه خود تحت عنوان "بهشتی روی زمین"، با استفاده از آیینه‌هایی در اشکال متقارن و هندسی متنوع، حال و هوای محیط را دگرگون کرده است. در واقع او با به کارگیری آیینه، به خلق بهشتی زمینی روی آورده است. چرا که آیینه‌ها بازتاب‌دهنده‌ی نور هستند که مفهومی مهم و استعاری، در فرهنگ ایران زمین به شمار می‌رود.

گروه سرگرمی روزنه

یا زمانی که آیینه‌ها روی زمین قرار داشته و انعکاس‌دهنده‌ی آسمان آبی هستند، حوضچه‌هایی مملو از آب زلال را تداعی می‌کنند. به طوری که بیننده به سختی قادر به کنترل وسوسه‌ی پریدن به داخل این چشمه‌های نور، خواهد بود. هنرمند با استفاده از این روش موفق به برطرف کردن یکی از مشکلات اصلی خود، یعنی کمبود آب در صحرا شده و استخرهای کوچکی از آب را روی شن و ماسه صحرا، به تصویر کشیده است.

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی روزنه

www.ROZANEHONLINE.com

به عنوان مثال قرار دادن آیینه روی پله‌ها، اتمسفر محیط را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. زمانی که بیننده از بالا به این اثر هنری نگاه می‌کند، با صحنه‌ای خیالی و بصری مواجه می‌شود که از نور فراوانی برخوردار است. تصویری که از بُعد معنوی متفاوتی برخوردار بوده و لاجرم فضا را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

گروه سرگرمی ROZANEH

http://www.rozanehonline.com

www.ROZANEHONLINE.com

در مجموع می‌توان گفت هنرمند با این ابتکار، چالشی بزرگ پیش روی ذهن انسان و ارتباط آن با عناصر طبیعت نهاده است.


هنرنمایی با سنگ و شیشه

بن یانگ هنرمند اهل سیدنی مجسمه های حیرت آوری از شیشه ساخته است که مانند امواج دریا هستند. یانگ لایه هایی از شیشه را که با دست تراش خورده اند کنار هم قرار می دهد و سپس آن ها را به شکل موج در می آورد.

این هنرمند لایه های شیشه را به وسیله طراحی و تراش با دست بدون استفاده از کامپیوتر به شکل آب در می آورد. طراحی یکی از دشوار ترین بخش های این کار هنری است. یانگ بیشتر زندگی خود را روی دریا گذرانیده است و همواره از اقیانوس الهام می گیرد. بنابراین عجیب نیست که او سعی در نمایش مناظری دارد که مدت ها به تماشای آن ها نشسته است. او می گوید:� من عاشق تبدیل اشکال دو بعدی به اشکال سه یعدی هستم و این که چگونه نور با لایه های مختلف شیشه بازی می کند.�

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی روزنه

روزنه آنلاین

روزنه آنلاین

www.ROZANEHONLINE.com

روزنه آنلاین

http://www.rozanehonline.com

www.ROZANEHONLINE.com

روزنه آنلاین

روزنه آنلاین

گروه سرگرمی روزنه




:: موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی و جذاب , جذاب و دیدنی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب